Vanliga frågor och svar

Har du köpt biljetter till en föreställning på Jönköpings Teater och har några funderingar inför ditt besök? Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna.

Under våren 2024 pågår ett VA-arbete runtomkring Jönköpings Teater som påverkar framkomligheten. Se kortfattad information nedan eller läs mer om arbetet på jonkoping.se Länk till annan webbplats..

Information från Markmiljö:

Vi har nu påbörjat arbetet med att förnya vatten- och avloppsledningar på Museigatan & Kanalgatan, beställt av Jönköpings kommun.

Arbetena avser VA-arbeten och återställning av gata.

Arbetena kommer delas upp i tre etapper och vi börjar med etapp 1.

Etapp 1: Museigatan 1-7

Etapp 2: Museigatan 1-5 & Kanalgatan 1-3 samt korsningen Museigatan/Kanalgatan

Etapp 3: Museigatan 1 – Hovrättsgränd 4.

Beräknad start – vecka 4 2024

Beräknat slut – vecka 25

Biljetter

Var noga med var du köper din biljett. Det finns en rad aktörer som köper upp biljetter och säljer vidare med prispåslag. Tyvärr kan varken Destination Jönköping eller föreställningens arrangörer förhindra detta, men uppmanar alla att köpa biljett direkt via vår webbplats jonkopingsteater.se Länk till annan webbplats. alternativt Tickster Länk till annan webbplats..

Besöksadress
Jönköpings Teater, Hovrättstorget, 553 21 Jönköping.

Öppettider
Biljettservice är öppen efter överenskommelse samt i samband med föreställningar på Jönköpings Teater.

Telefon: 0771-211 300
Måndagar kl. 09:30-16:30
Lunchstängt: 12:00-13:00

E-post: info@jonkopingsteater.se

Vi kan tyvärr inte köpa tillbaka några biljetter. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden till ditt köp. Sjukdom och olycksfall är ej ett giltigt skäl till återköp.

Däremot är biljetterna inte personliga. Detta innebär att du kan sälja eller skänka din biljett om du inte längre har möjlighet att nyttja den.

Vi erbjuder avbeställningsförsäkring via Mysafety. Denna kan du bara köpa till online och i samband med biljettköp. Önskar du att utnyttja den så är det direkt till Mysafety du ska vända dig. Deras försäkringsvillkor och kontaktuppgifter kan du hitta här Länk till annan webbplats..

Vi erbjuder avbeställningsförsäkring via Mysafety som kan ge dig möjlighet till pengarna tillbaka vid sjukdom. Denna kan du bara köpa till online och i samband med biljettköp. Önskar du att utnyttja den så är det direkt till Mysafety du ska vända dig. Deras försäkringsvillkor och kontaktuppgifter kan du hitta här Länk till annan webbplats..

Har du tappat bort dina biljetter kan du antingen gå in på MyTickster.com för att ladda ner dem igen. Du kan även gå till biljettkassan på Jönköpings Teater i samband med din föreställning så får du hjälp av vår personal på plats.

Inför föreställningen

Biljettkassan öppnar 90 minuter innan föreställningen börjar. Kassan är kontantfri, betalning sker med kort eller via Swish.

Se mer information om parkering på sidan Hitta hit

Restaurang och garderob

Ja, på teaterns Café och Bistro. Här bjuds du på ett varierat utbud med allt från godis och fika till charktallrik och mackor. Vi rekommenderar att du förbeställer det du vill äta och dricka innan föreställningen. Läs mer här

Paus

Det varierar, läs mer på din föreställning under sidan Föreställningar för att se aktuell information.

Under de föreställningar som det är paus serveras det öl, vin, läsk, kaffe och lättare tilltugg. Du kan även förboka lättare förtäring till pausen på plats innan föreställningen startar. Läs mer här

Tillgänglighet

Ja, det finns.

Ja, det finns. Dessa bokas på Biljettservice: 0771-211 300. Telefontid: måndagar 09:30-16:30.

Ej sålda handikapp-/rullstolsplats kan köpas i biljettkassan på Jönköpings Teater, som är öppen 90 minuter före föreställning fram till föreställningen startar.

Ja, det finns hörslinga på Jönköpings Teater.

Barnvagnar/rullatorer kan, på grund av säkerhetsskäl, inte tas med in i teatersalongen, utan placeras bäst i mån av plats i entrén.

Sidan uppdaterad 2024-03-11